Często obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to popularne chińskie przysłowie. Potwierdza się ono również w reklamie, która od lat stosuje wizualne środki przekazu. Na początku były to jedynie fotografie, jednak razem z rozwojem techniki i popularyzacją kinematografii, a następnie internetu i telewizji, z czasem zastąpiły je filmy. Współcześnie klipy stanowią jeden trzonów wszystkich kampanii – nieważne, czy idzie o kształtowanie wizerunki marki, akcje społeczne czy też promocję nowego produktu. Tak szerokie zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim za sprawą różnorodności ich odmian, między którymi bez trudu można odnaleźć tę, która do planowanej taktyki reklamowej będzie najlepiej dopasowania.
Filmy promocyjne – rodzaje i ich wykorzystanie
Najczęściej stosowanym rodzajem produkcji filmowych, które mogą okazać się pomocne w trakcie promocji marki są spoty reklamowe. Świetnie znamy je z telewizji, jednak w ostatnim czasie istotnym sposobem ich rozpowszechniania stał się też internet – na co dzień napotykamy je na portalach informacyjnych albo YouTube, poza tym powszechnym zabiegiem jest wyświetlanie ich w tramwajach i autobusach. Trzeba napomknąć również o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią planu kreowania właściwego wizerunku marki w oczach przyszłych oraz pracowników. Znaczącym gatunkiem są oprócz tego filmy promocyjne. Ich produkcję zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też różne instytucje – m.in. te zajmujące się promowaniem organizacji pożytku publicznego, regionów bądź miast i fundacji. To instrument przydający się znakomicie do zaprezentowania zaawansowania wszelkiego rodzaju inwestycji (na przykład budowy obwodnic czy biurowców), powabu konkretnego miejsca albo informacji o działalności charytatywnej. Analogicznym typem są filmy eventowe, stanowiące rodzaj podsumowania różnych imprez.
Produkcja filmów – u kogo zamówić ich przygotowanie?
By promocja oparta o filmy reklamowe przyniosła prognozowane efekty, muszą one prezentować sobą najwyższą jakość. Dlatego produkcję filmów wypada zlecić wypróbowanej, doświadczonej firmie. Rangę usług oferowanych przez wybrane studio zilustruje nam jego portfolio. Nie bez znaczenia jest też to, jakiego wyposażenia ono używa. Chodzi między innymi o drony pozwalające na wykonanie ciekawych ujęć z powietrza, właściwie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.