Jesteś zainteresowany korzystną ofertą PBN? Nie zwlekaj! Skieruj się na pbnmarket.pl.
Aby klient znalazł twoją działalność musisz nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne rzetelne i pomocne dla klienta artykuły. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – łatwe zdobywanie dużej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO lub sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są zazwyczaj wykorzystywane jako część szerokiej strategii reklamowej, co wypada mocno zaakcentować, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest tylko to, że ich wykonanie wymaga poważnych nakładów finansowych, a później trzeba poświęcać mnóstwo czasu na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
Prywatne sieci serwisów świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie dodane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres stacjonarny i adres e-mail bądź telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Następny efektywny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej przydatność pierwotnego wpisu, ponieważ odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych traktują jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, rzetelne teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie z finansami, medycyną oraz bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO