Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Mimo starań, strona nie zmienia swojej pozycji w Google? Wymienione objawy sugerują obciążenie strony filtrem Google.

Czym jest filtr Google

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te usprawnią nam dedykowane narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem fachowcom.